søndag den 23. juni 2013

Det sure med det søde...

Ind i mellem er det dejligt at have noget tilbehør til made der bare er lidt anderledes. Ikke fordi at denne salat er så speciel, men jeg havde nok aldrig fundet på den selv. Jeg fik den introduceret af en kollega som, havde brugt den til grillet kylling. Efter det har jeg haft den med til fiskeretter og kylling, og her til sidst..til en lækker lammekølle. Og så en lille bonus....den giver næsten ingen ProPoints! =)

Opskriften findes på "Alt for damernes" hjemmeside (tryk bare på linket)!

Velbekomme!



Citron- æble fennikelsalat m. nigellafrø - 1 Points / port

Følg opskriften fra linket ovenfor.
Jeg vil anbefale at være lidt nøjagtig med størrelsen af skiverne. En tyk skive citron er ikke rar at spise (og jo, man spiser det hele, også skrællen - så køb usprøjtede!), men for tynde skiver bliver bare noget mos og det skal jo også se pænt ud!

Nigella frøene beregner jeg som sesamfrø. Disse kan godt undlades (eller skiftes ud til noget andet) men de ser så flotte ud, og så giver de en lille tvist til den ellers rigtig lækre smags kombination.


OBS! - kan også også spises til en "Mættende dag" - undlad dog nigellafrøene, da de ikke er inkluderet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar