søndag den 2. juni 2013

Hotdog med grove pølsebrød

Selv om jeg ikke holder særlig meget af pølser, kan jeg ind i mellem få lyst til en god Hotdog...og det skal der da også være plads til. 
I stedet for at købe brød, besluttede jeg mig for at bage det selv. Det var virkelig noget af det nemmeste, og jeg kombinerede en gammel opskrift med et forsøg på at lave dem lidt grovere og mere mættende.
For at fuldføre menuen valgte jeg nogle lidt bedre oksepølser. (kyllingepølser kan også bruges for at få ProPoints værdien lidt ned). Derudover lavede jeg en coleslaw og hjemmelavet agurksalat. Opskrift og menuforslag kan ses forneden.

Prøv dem...og nyd muligheden for evt. en grillet pølse her i sommer sammen med familie og venner! 

Velbekomme! 


Grove pølsebrød - 6,5 Points / st.

I følge grund opskriften bliver der 10 pølsebrød ud af denne opskrift. Jeg synes de blev en anelse store, og vil næste gang nok lave 13 st. ud af en omgang. Dette vil resultere i at et pølsebrød "koster" 5 ProPoints. Selv om det er en del points, så mætter de rigtig godt, og jeg kunne kun spise 1. =)

50 g gær
3 dl lunken vand
1 æg
½ dl olie
1 tsk salt
150 g rugmel og havregryn (bland efter smag, behov og hvad du har i skabet)
450 g hvedemel

Gæren opløses i vandet og resten af ingredienserne blandes i. (Kom evt. mere hvedemel i hvis dejen klistrer på fingrene). Lad dejen hæve i 30 min og form derefter 10 (eller flere) pølsebrød. Læg dem på en bageplade og lad dem hæve i 40 min. De færdighævede brød pensles med lidt æg på toppen og efter lyst kan der drysses med sesamfrø, havregryn eller andet "pynt".
Bages i ca 15 min - ved 185 grader.

Menuforslag: Hotdog med grove brød og coleslaw - 15 Points / st.

1 grovt pølsebrød
1 oksekødspølse
3 spsk coleslaw
Lidt agurksalat
1 tsk sennep

Ingen kommentarer:

Send en kommentar