mandag den 3. juni 2013

Regnbuekage

Fødselsdag har man kun 1 gang om året, og da må man ha lov til at nyde livet lidt (selv om man selvf. skal gøre det alle dage)
I år skulle jeg kreere en kage, som jeg enlig har planlagt i flere måneder..nemlig en Regnbuekage. Jeg har set dem forskellige steder og synes de er SÅ flotte. Derfor var jeg bare nød til at lave den til min fødselsdag...og der var vild begejstring hos utrolig mange.

Opskriften er fra Kagekonenskager, som jeg syntes virkede som den bedste. Sandkage bunde med lidt marcipan i og en citronmousse mellem lagene. Hendes citronmousse er virkelig også bare fantastisk (jeg kunne godt finde på at lave den til noget andet en dag...)!!

Jeg har endnu ikke udregnet ProPoints for denne, men det skal nok komme. Forbered jer dog på et mindre chok, for der er IKKE sparet på noget. 

Som det kan forstås, er denne kage ikke direkte WeightWatcher "materiale", men jeg synes at en gang i mellem er det tilladt, og vigtigt at slå sig løs og "go crazy". For hvad er livet uden at man kan tillade sig lidt sjov ind i mellem? 
Mottoet er: "Man kan tillade sig alt, bare ikke hele tiden".

Prøv den, eller lad jer inspirere!
Velbekomme













3 kommentarer:

  1. Har du fået udregnet pro points for denne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej desværre....men nu hvor du minder mig om det, så vil jeg se om jeg ikke kan få det gjort i denne uge. =)

      Slet
  2. Hej!
    Nu har jeg regnet ProPoints ud for kagen - og det var lige så "slemt" som jeg havde regnet med.
    For hele kagen er der: 323 ProPoints
    Da man skærer meget små (tynde) stykker af kagen, regner jeg med at der godt kan være 20 stykker i sådan én.
    Per stykke: 16 ProPoints

    Så det er en kage med gods i - men sjov! ;)

    SvarSlet