fredag den 12. juli 2013

Frokost wraps

Efter at ha ligget med influenza i en lille uges tid, kunne jeg ikke vente med at endelig lave noget lækker mad med masser af grønt! Min frokost skulle dermed være enkel, men give et lækkert grøntsags boost - derfor lavede jeg disse wraps. Det fantastiske med dem er, at der er ingen mel i da selve wrapsene er lavet af en tynd omelet!
Det var faktisk ikke så svært, og det var rart at bruge noget andet end de klassiske tortillas (som også giver en del ProPoints).

Prøv dem selv, og kom lige dit yndlings fyld i.

Velbekomme






















Wraps - uden mel - 4 ProPoints / st

2 æg
1 spsk vand
salt og peber
½ tsk olie til at stege i

Pisk æggene sammen med vand, salt og peber.
Varm stegepanden godt op (min er ca 28 cm i diameter hvilket passede godt til 2 æg, da omeleten skal være meget tynd, men skal stadig kunne holde på fyldet) og kom æggemassen i. Vend omeletten når den er stivnet helt. (Jeg bruger en tallerken til at vende den rundt, så går den ikke i stykker).
Lad omeletten få lidt farve og held den derefter over på en tallerken.
Kom valgfrit fyld i og rul den sammen.



Wrap med kalkun og hytteost - 6 ProPoints / st

1 st wrap (opskrift ovenfor)
3 skiver kalkun pålæg
4 spsk hytteost
salat og grønt efter ønske



Tips og idéer:

Lav wraps til hele familien og tag med med ud i haven, på picninc, i madkassen mm

Fyld: Hakket kød med krydderier (tacco)
tunsalat og grønt, ost og skinke
advocado og hytteost 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar