fredag den 31. januar 2014

Grove snacks

Så har frk. Schou været på indkøb igen og fundet spænende ting på hylderne =)
Jeg synes det er sjovt at kigge lidt rundt i de forskellige butikker. Ind i mellem dukker der noget nyt op som måske kan gøre hverdagen lidt sundere og sjovere. 
Jeg kigger ikke altid efter fødevarer, men lige så meget opskrifter der ligger lidt rundt omkring. Nogle gange får jeg bare inspiration og idéer ud af de ting jeg ser...

Denne gang fandt jeg disse chips/snacks/rugkanter med smag. "Haps" - tænkte jeg! 

Måske giver de ikke færre ProPoints, men så er de grove og dermed synes jeg de er lidt sunderen. I hvert fald skal maven arbejde lidt mere end med almindelige hvide chips.


Smagen er fantastisk. Sprøde og luftige med en syrlig/salt smag (minder meget om chips) men med en fyldig eftersmag af rug, der bestem ikke er dårlig.
Og så "koster" de faktisk det samme antal ProPoints som Weight Watchers egne "chips".

Måske en nyheds idé til weekenden? De vil absolut blive spist af både børn og voksne.


Velbekomme!


Rugkanter fra KiMs SBRØD  - 2 ProPoints/port.

Ingredienser
[Per. 100 g eller 1 portion]

Rugkanter med Tomat; 10 ProPoints/100 g, 2 ProPoints/lille pose (20 g)
Rugkanter med Sour cream & Onion10 ProPoints/100 g, 2 ProPoints/lille pose (20 g)



1 kommentar:

  1. Jeg vil lige kommentere at jeg har fundet disse i Bilka! Men tror også at de kan findes i Kvickly eller Føtex m.fl.

    SvarSlet