lørdag den 4. januar 2014

Sandwich til klubben


Normalt er jeg ikke tilhænger af hvidt brød, men i går havde jeg lige en rest tilbage og det kan jo være super lækkert når det er ristet. 
Så til frokost fik jeg lavet denne lækre version af en Club Sandwich (ved dog ikke om jeg helt kan kalde den det, da der ikke er bacon i mm...men men). Og på trods af den lave ProPoints værdi og det hvide brød, så mættede den helt perfekt.

Her efter julen var det helt fantastisk at vælte sig i friskt grønt! Mmmmm...

Velbekomme!



Club Sandwich m. kylling - 4 ProPoints / port. 

Ingredienser
[1 portion]

2 skiver Toastbrød

2 skiver Kyllinge pålæg
1½ spsk Philadelphia Light
1 Tomat
3 blade Hjertesalat

Rist brødet og smør philadelphia bå begge skiver. Læg det sammen med salat, tomat i skiver og kyllinge pålæget. Det den på diagonalen for at få lidt ekstra sjov ud af maden (Jeg ved ikke hvorfor, men det er sjovere at spise "madder" der er skåret på skrå!) Nyd med et glas koldt danskvand til.



"Tips og triks" 

[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Brug grovere toastbrød - det mætter lidt længere (eller hvorfor ikke et godt rugbrød?)
* Smør lidt sennep på den ene skive brød
* Drys med krydderier så som chili, paprika eller karry
* Brug andet kød - eksempelvis skinke, fisk (røget laks eller lign.) eller et par skiver bacon
* Kom en skive ost i istedet for kød
* Brug rugbrød, og skyr som "smørelse" - så kan du spise denne på en mættende dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar