mandag den 6. januar 2014

Ved den søde grød...

Jeg fortsætter min kamp med morgenmaden, og prøver en ny version af min morgengrød!
I dag valgte jeg at mose en banan sammen med grøden for at give den lidt smag. Det var helt klart et hit, og det søde spiller rigtig godt sammen med en lidt syrlig frugt (i dag - Blåbær).
Jeg tror virkelig også at dette er noget børn kan lide... =)

Denne grød mætter rigtig godt, og koster ganske få ProPoints.

Velbekomme!




Banangrød m. blåbær  - 3 ProPoints / port. 

Ingredienser
[1 portion]

1 dl Havregryn

2 dl vand
½ - 1 dl Skummetmælk
Lidt salt
1 Banan
En lille håndfuld blåbær

Kog havregrynene med vandet til det et blevet til en grød. Hæld mælke i til den har den konsistens der ønskes (jeg kan godt lide min lidt fast og klæbrig). Smag til med salt. Mos bananen med en gaffel og bland den i havregrøden. Pynt med blåbær og nyde det mens grøden er varm.


"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Undlad mælken og brug den en "Mættende dag"
* Brug lidt nødder ovenpå for at få lidt knas.
* Mas andre frugter i, ex. annanas, mango, jordbær eller lignende for en anden smag.
* Brug andre frugter til at pynte med.
* Krydder med lidt kanel (gerne sammen med æbler i små tern)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar