torsdag den 20. februar 2014

Blueberries with a twist

Jeg har virkelig gået og haft lyst til alt mulig i dag! Altså virkelig en dag hvor jeg kunne ÆDE en ko! Men det nytter jo ikke noget...Jeg lavede derfor denne smoothie (og spiste en skive rugbrød til) hvilket lige lagde den værste sult og så var det lige den form for lækkerbisken jeg trængte til...
Jeg brugte A38, både fordi at jeg havde det i køleskabet og så mætter det lidt mere. Man kan bestemt ikke smage det, men får bare fyldigheden og en cremet konsistens. 

Jeg har set andre blende havregryn i...det er måske mit næste forsøg for at få en mere fyldig og mættende smoothie? Denne her e i hvertfald et hit!

Velbekomme!
Blåbær smoothie m. A38 - 2 ProPoints / port. el. mættende dag

Ingredienser
[2 portioner]

1 Banan (godt moden)
1 god håndfuld Blåbær  (friske eller frosne)
2 dl A38
Lidt vanilje (Eksempelvis fra "Vanilje twisteren")

Blend det hele til en jævn smoothie og smag til med flere bær eller en banan mere hvis den ikke er sød nok.



"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Brug andre frugter, jordbær, ananas, kivi mm
* Kom grøntsager i, spenat, gulerødder, rødbeder mm
* Spis en skive rugbrød til for ekstra mætthed
* Brug skyr, mælk eller juice for at få en anden type smoothie
* Lav en stor portion, det kan sagtens holde sig en dags tid eller to i køleskabet. Så har du det lige færdig når du får lyst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar