mandag den 17. februar 2014

Knasende sødt

Stevia er jo det helt nye sødemiddel. Alt skal være med Stevia, og intet ondt om det. Det er jo super at man finder nye "sukkerfri" alternativer - og som kommer fra naturen.

Det triste med sødemiddel synes jeg dog altid har været at man ikke har kunnet finde noget der kan bruge lige som sukker. Altså sødemiddel der knaser!

Min mor fandt denne en dag og jeg har brugt den op til flere gange. Så nu vil jeg dele med jer!
Stevia - som sukker - der knaser!

Stevia er 5 gange sødere end almindelig sukker, så det skal bruges varsomt. Jeg kan dog se muligheder for at bruge det i flere kager, desserter eller snacks hvor det er rart med noget sødt der knaser!


Velbekomme!
















 Stevia sukker  - 0 ProPoints/port.

* Stevia kan købes i de fleste større fødevare butikker, ex. Føtex og Kvickly
* Brug Stevia som sukker (pas dog lidt på da det søder rigtig meget)
* Bland det i skyr sammen med lakridspulver, friske hindbær eller kakao så får du et sødere mellemmåltid
* Drys lidt oven på syrlige æbler sammen med lidt kanel - få sekunder i mikroovnen og du har en lækker snack

6 kommentarer:

  1. Jeg er lige stødt på din fine blog, sikke mange lækre opskrifter - det er jo en ren guldgrube for en ww'er!
    Vil helt sikkert følge dig fremover;)
    Sara

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sara!
      Hvor er du sød! Tusind tak! Jeg er glad for at du kan lide min blog og gerne vil følge den.
      Det er så dejligt at høre at der er nogle der kan bruge min blog..det gør det hele bare endnu sjovere!
      Mange varme hilsner fra "Frk. Schou"

      Slet
  2. Hej Charlotte
    Har du overvejet at købe det på nettet? Jeg har også købt stevia i butikkerne, som du forslår, men jeg fandt det til kun 55 kr. hos naturloghelse.dk (http://www.naturoghelse.dk/shop/original-stevia-sukker-7331p.html).
    Fed blog i øvrigt, jeg tror, jeg vil afprøve et par af dine opskrifter i weekenden. :-)
    Hilsen Kia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kia!
      Det var et super godt forslag - det meste plejer jo at kunne fås billigere over nettet. =)
      Også et stort tak for at du kan lide min blog...du må mere end gerne melde tilbage hvis du prøver nogle af opskrifterne! Det er altid sjovt at høre =)
      Mange hilsner fra
      Frk. Schou

      Slet
  3. Hvordan kan denne indeholde 0 point, når det er en blanding mellem rørsukker og stevia? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katrine!
      Undskyld mit sene svar....
      Jeg har faktisk overset det med "rørsukker blanding". Jeg har over alt læst at det skulle være ren Stevia, men som fungerede som rørsukker. Jeg vil lige læse på den der hjemme, og så vender jeg tilbage igen!
      Tak for at du har været så opmærksom! ;)

      Hilsen Frk. Schou

      Slet