søndag den 16. februar 2014

Say BANANA!

Frk. Schou har ikke været så aktiv på det sidste, men det betyder ikke at jeg ikke har en masse idéer der kokkerer =) I weekenden skulle der hygge ekstra meget i det lille hjem, så der blevet samlet lidt gode ting til bloggen...i dag var det pandekager =)

Jeg er et stort fan af pandekager! Jeg har også flere gange udtalt - hvis min dag begynder med pandekager, så kan det kun blive en god dag!

Pandekager er i hvertfald fantastiske, og denne morgen lavede vi en version med banan. De er en anelse søde (nok fordi mine bananer var godt modne), men med lidt friske bær eller noget andet syrligt til så er de rigtig lækre. Et god alternativ til amerikanske pandekager / brunch pandekager.

Velbekomme!


Banan pandekager  - 2 ProPoints / port. 

Ingredienser
[2 portioner]

2 Bananer
2 Æg
Vanilje fra 1 vaniljestang
1 nip salt

Mos bananerne med en gaffel og bland det godt med æggene. Pisk evt. hurtigt igennem med et piskeris for at få så mange af klumperne ud som muligt. Bland vanilje og salt i.
Steg på en pande (det er nemmest med en slip let pande)-
Server med friske bær eller nødder til, mens de stadig er lune.


"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Brug andre frugter, jordbær, ananas, kivi mm som tilbehør
* Kom kakao i "dejen" og få kakao pandekager
* Denne kan godt tåle lidt chili hvis man tør det =)
* Bland lidt havregryn i får at få noget mere fylde og mættheds effekt i pandekagerne. 
* Brug pandekagerne som en dessert. Server evt. med en klat is til

Ingen kommentarer:

Send en kommentar