mandag den 3. marts 2014

Crunchy morgen

Jeg elsker at variere min morgenmad. Jeg har en fortid med slet ikke at kunne spise morgenmad, og jeg har nu erfaret at det er utrolig vigtig for mig at få nettop dette måltid. Hvis jeg ikke spiser nok og noget der mætter i lang tid, bliver hele min dag ødelagt og jag kan gå og småspise hele tiden. Så ikke noget af det tak...

For at give mig mere lyst til morgenmaden, skifter jeg efter det jeg lige har lyst til. Ind i mellem er det youghurt med frugt, All bran med mælk, skyr med frugt og nødder, A38 med knas eller sågar grød. Jeg har prøvet mange forskellige slags morgenmad, men det vigtige er at det er noget jeg har lyst til.


For nogle dage siden fandt jeg denne æske i butikken. Det så rigtig spænende og havde både nøglehulsmærket mm. Efter at ha smagt det, er jeg meget positiv. Der er flere forskellige teksturer, flager og "klumper", knas og sprødt..og så er det lige tilpas sødt. Dette vil blive en ny morgenmadsmulighed for mig - helt sikkert ovenpå en portion skyr.

Velbekomme!



Havre Crunch fra Quaker  - 5 ProPoints/port.

Ingredienser
[1 portion]

Havre Crunch; 

1 port (45 g.) = 5 ProPoints



"Tips og triks" 
[Husk at tælle ProPoints for eventuelle ændringer i retten]

* Brug skyr, youghurt eller A38 under - det mætter rigtig godt, og så kan der måske "spares" lidt på crunchen
* Brug frugt at supplere med. Det frisker det hele op og giver en dejlig mætthed


Ingen kommentarer:

Send en kommentar